Σε κοινωνίες που μπορούμε να αποκαλέσουμε παραδοσιακές ,όπως ήταν για παράδειγμα η δυτική κοινωνία τον μεσαίωνα ,η τεχνική υπόκειται σε μια σειρά από υπέρτερες προσταγές . Για παράδειγμα θρησκευτικής τάξης προσταγές , σε ορισμένους πολιτισμούς πχ δεν επιτρεπόταν η καλλιέργεια της γης με σιδερένια εργαλεία . Ο λόγος ήταν γιατί την γη την θεωρούσαν "μητέρα" και δεν επιτρεπόταν να την πληγώσουν με σκληρά εργαλεία . Αυτό ήταν υπέρτερη προσταγή . Παρομοίως οι Αιγύπτιοι δεν χρησιμοποιούσαν τον τροχό .
Οι Υξώς γνώριζαν από παλιά τον τροχό όπως και οι Αιγύπτιοι ... άλλα δεν το έκαναν επειδή ο τροχός συμβόλιζε τον ζωδιακό κύκλο , και δεν είχαν τον δικαίωμα να χρησιμοποιούν τον ζωδιακό κύκλο για την κάλυψη καθάρισα υλικών αναγκών .{...}
Οι ανθρώπινες τεχνικές γεννιούνται την στιγμή που γίνεται αισθητή η ανθρώπινη δυστυχία . Οι κάτοικοι των πόλεων για παράδειγμα ζουν σε ένα περιβάλλον χωρίς τίποτα το ζωντανό . Στις πόλεις όπου τα πάντα είναι από πέτρα, σίδερο, μπετό ο άνθρωπος δεν μπορεί να είναι ευτυχισμένος. Έτσι αποκτά ψυχολογικά προβλήματα που κυρίως οφείλονται σε αυτό το περιβάλλον άλλα και στην ταχύτητα στην οποία υποχρεώνεται να προσαρμοστεί , ενώ είναι κανονικά φτιαγμένος να ζει μέσα στην φύση . Έτσι αρρωσταίνει ψυχικά ο άνθρωπος και για την αντιμετώπιση αυτών των ψυχικών ασθενειών επινοήθηκαν ανθρωπιστικές - ψυχολογικές τεχνικές κατά το μοντέλο των ιατρικών τεχνικών, όμως ο στόχος των ανθρωπιστικών - ψυχολογικών τεχνικών είναι να καταστήσουν τον άνθρωπο ικανό να ζει σε ένα αφύσικο περιβάλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου